President Obama welcomes the 1972-1973 Miami Dolphins to the White House to honor their 1973 Super Bowl win and their undefeated season.
President Obama welcomes the 1972-1973 Miami Dolphins to the White House to honor their 1973 Super Bowl win and their undefeated season.
De Obama’s hebben een nieuwe aanwinst. Afgelopen week kreeg het Witte Huis een nieuwe bewoner, Sunny. Sunny is een vrouwelijke Portugese water hond, net als de huidige hond van de Obama’s, Bo. Bo heeft nu een kameraad waar hij mee kan optrekken, maar zal de president ook gezelschap houden in de Oval Office, aldus het Witte Huis.
Sunny, is tegenstelling tot Bo, helemaal zwart. Bo is ook zwart, maar zijn borst en zijn voor poten zijn gedeeltelijk wit. Bo kwam in het Witte Huis in 2009. President Obama beloofde zijn dochters dat als hij president zou worden dat zijn dochters een hond zouden krijgen. De Obama’s kozen voor een Portugese water hond omdat deze hondensoort hypoallergenic is en zo geen problemen geeft voor de allergie van Malia, die voor sommige hondensoorten allergisch is.
Het Witte Huis schreef op de website dat de hond “full of energy and very affectionate” is en de naam Sunny is gekozen omdat het “fit her cheerful personality”, aldus het Witte Huis. Lees meer hier.
Het lijkt er op dat de Republikeinse partij niets beter te doen heeft. In plaats het te hebben over Obamacare of immigratiehervorming of om nieuwe zieltjes voor de partij te winnen maakt de Republican National Committee (RNC) zich druk om het feit dat de televisiestations CNN en NBC respectievelijk een documentaire en een miniserie gaan maken over Hillary Clinton.
De RNC nam afgelopen week namelijk een resolutie aan dat men niet zal deelnemen aan voorverkiezingsdebatten in 2016 als CNN en NBC de programma’s gaan maken en gaan uitzenden. De RNC is van mening dat de zenders Clinton actief promoten en zal daarom de medewerking opzeggen.
CNN werkt aan een documentaire die in 2014 te zien zal zijn. NBC werkt aan een drama miniserie over Clinton, die als ze besluit mee te doen aan de presidentsverkiezingen in 2016, zeker de Democratische frontrunner zal zijn.
“For the first time our party rules allow us to take action on these debates. So it is time that we do what’s right for our party and our candidates. And by the way, it is the right thing to do for our voters”, aldus de voorzitter van de RNC, Reince Priebus, in toelichting op het besluit.
Het is eigenlijk zielig dat de Republikeinse partij zich hier druk om maakt. Als dit de RNC echt bezig houdt zal het nog moeilijk worden om weer door de kiezer serieus te worden genomen. De gemiddelde kiezer maakt het niet uit of er een documentaire over Clinton komt of niet. De gemiddelde Republikein zal de documentaire waarschijnlijk niet bekijken.
Voor een partij in crisis en die op zoek is naar een nieuwe koers is dit wel het laatste waar de RNC zich bezig mee moet houden. Lees meer hier.
RNC Chair Reince Priebus said he supports the Republican Congress in their efforts to hold the future of the government hostage with the threat of a shutdown. While some in his party have called this political stunt, “terror politics” “politically irresponsible” “dishonest” and “really dumb,” Priebus is embracing the most extreme factions of his party and doubling down on their commitment to partisan obstructionism.
Opmerking: Het fragment is door de Democratische partij op Facebook geplaatst